این اولین عکس تاریخ است! اولین عکس توسط فردی به نام جوزف نیپک در تابستان سال ۱۸۲۶ در فرانسه
و از مزرعه و آسمان مشرف به پنجره اتاقش گرفته شده. این عکس که به عنوان اولین عکس گرفته شده معروفه،
گرفتنش حدود ۸ ساعت به طول انجامیده و هیچ کس به درستی نمی‌دونه که جوزف از چه ماده شیمیایی
واسه گرفتن این عکس استفاده کرده بوده!




تاریخ: دو شنبه 18 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط ساشا

 

بزرگترین کشتی جهان

بکس ایران: این کشتی که متعلق به شرکت کشتی رانی رویال کاربین امریکا است،‌ ساحر دریاها (Allure of the seas) نام دارد که با ۱۷ عرشه و ظرفیت حمل ۵۴۰۰ مسافر، بزرگترین کشتی دنیا اعلام شده است.

دام گلداشتاین، مدیر اجرایی شرکت کشتیرانی رویال کاراییب افزود: این کشتی دارای ویژگی‌های یکسان با خواهر خوانده خود بوده اما در بعضی جهات نیز نسبت به واحه دریاها از امکانات و سرگرمی‌ های بیشتری برخوردار است.

بزرگترین کشتی جهان

وی در ادامه بیان کرد: دیوارهای صخره نوردی، سالن‌های اسکیت روی یخ و شبیه سازی برای ورزش موج سواری از جمله امکاناتی است که برای نخستین بار در این کشتی به بهره‌برداری رسیده و تاکنون در هیچ کشتی مسافری قرار نداشتند. این کشتی هم اکنون در آب‌های فلوریدا قرار دارد و به زودی نخستین تور مسافرتی خود را شروع خواهد کرد.

بزرگترین کشتی جهان

کشتی Oasis نخستین سفر خود را بین فنلاند و آمریکا پیمود، طول آن ۳۶۱ متر و عرض آن ۶۶ متر و وزن آن در حدود ۲۲۵ تن میباشد. ۲۷۰۴ کابین آن گنجایش ۶۳۶۰ مسافر و ۲۱۰۰ خدمه را داراست.

بزرگترین کشتی جهان

گردآوری: بکس ایران




تاریخ: شنبه 9 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط ساشا

 

طراحان ایرانی همیشه در فعالیت بوده و هر بار طرح های بسیار زیادی را خلق میکنند که دنیا را شگفت زده میکند. در این جا به تعدادی از جالب ترین شاهکارهای طراحی ایرانی اشاره خواهیم کرد. البته تعدادی از این طراح ها در گذشته نیز معرفی شده اند و در اینجا به صورت یک مجموعه آورده شده اند:

دوچرخه ای که با باد شارژ می شود
 
www.parsnaz.ir - برترین شاهکار های طراحان ایرانی در دنیا (عکس)
 

مهدی مومنی یکی از طراحان برتر ایرانی است که چندین طرح دوچرخه را تا به حال به صورت جهانی رونمایی کرده است. او دوچرخه ای به نام ZooZeeg طراحی کرده است که با سیستم جالبی کار می کند. این دوچرخه دارای یک موتور الکتریکی است که البته با سیستم باد شارژ می شود. با سرعت گرفتن دوچرخه و همچنین برخورد باد با آن سیستم باتری دوچرخه بادها را به انرژی الکتریکی تبدیل کرده و آن را شارژ می کند. این طرح همچنین در سال 2011 برنده یکی از جوایز معتبر طراحی دوچرخه شده است.

کلاهی برای تمام بدن دوچرخه سواران

 

 

 
www.parsnaz.ir - برترین شاهکار های طراحان ایرانی در دنیا (عکس)
 

محسن صالج یکی دیگر از طراحان ایرانی است که در ایتالیا زندگی می کند. او تا به حال طرح های بسیار زیادی را در رشته های مختلف ارائه کرده است. یکی از طرح های او به درد دوچرخه سوارانی که قصد دارند در برف و باران دوچرخه سواری کنند می خورد. این کلاه تمامی بدن را می پوشاند و همچنین از جنسی مقاوم و سبک ساخته شده است. این باعث می شود تا هم آیرودینامیکی آن ها بالا رود و هم اینکه از سرما و همچنین خطرات در امان باشند.
 




تاریخ: سه شنبه 5 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط ساشا

 

 

نباید کودکانمان را تحریک کنیم تا برای دفاع از خود دروغ بگویند.وقتی کودکان دروغ می گویند والدین از خشم برافروخته می شوند، به خصوص وقتی که دروغ آشکار است؛ مثلا شنیدن پافشاری کودک در اینکه به رنگ دست نزده است یا شکلات نخورده است، وقتی که صورت و پیراهنش خلاف گفته اش را می رساند برای والدین بسیار خشم آور است.

دروغ ها بیان کننده حقایق مربوط به امیدها و دلهره ها هستند، دروغ ها آشکارکننده آن چیزی هستند که فرد می خواهد انجام دهد یا باشد. واکنش کامل و پخته نسبت به یک دروغ بیشتر بایستی درک مفهوم آن دروغ را منعکس کند نه انکار مفهوم آن یا محکومیت فرد دروغ گو را.

ما از طریق اطلاعاتی که از دروغها کسب می کنیم می توانیم به کودک کمک کنیم تا واقعیت ها را از افکار پوچ و خیالی تشخیص بدهد. وقتی پسر بچه ای به ما خبر می دهد که برای عید، فیل زنده ای را به عنوان هدیه سال نو دریافت کرده، اگر پاسخ دهیم «تو دلت می خواست این طور بود یا تو دلت می خواهد یک فیل داشتی» مفیدتر نخواهد بود تا اینکه دروغگویی او را ثابت کنیم و دست به انکار گفته او بزنیم.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 5 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط ساشا

 

حرکات لمسی آسان

ویندوز ۸ اولین ویندوز حقیقتا لمسی مایکروسافت است. این سیستم عامل حرکات لمسی ساده ای را مثل کشیدن به سمت چپ برای تغییر اپلیکیشن ها و کشیدن به سمت راست برای باز کردن منو ها، پشتیبانی می کند. زوم سمنتیک (یا معنایی) قوی تر ، برگ برنده دیگری برای این ویندوز است. اگر در صفحه استارت یا اپلیکیشن خاصی باشید می توانید با استفاده از حرکت مخصوص زوم کردن ، تصویر را با زوم بیشتری تماشا کنید. مثلا در اپلیکیشن خبر، برای دیدن تمامی اخبار، به جای اسکرول کردن می توانید از زوم سمنتیک استفاده کنید.

از دیگر حرکات لمسی می توان به کشیدن به سمت بالا برای دیدن دستورات خاص هر اپلیکیشن و تنظیمات و درگ کردن اپلیکیشن ها اشاره کرد.

اگر در صفحه استارت یا اپلیکیشن خاصی باشید می توانید با استفاده از حرکت مخصوص زوم کردن ، تصویر را با زوم بیشتری تماشا کنید. مثلا در اپلیکیشن خبر، برای دیدن تمامی اخبار، به جای اسکرول کردن می توانید از زوم سمنتیک استفاده کنید...


ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 5 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط ساشا

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 40
بازدید کل : 31002
تعداد مطالب : 20
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1